Effektiv markedsføring fører til økt omsetning. Når det handler om å nå ut til flest mulig potensielle kunder, er det viktig å kommunisere samme budskap i mange kanaler. Da blir man mer synlig og effekten blir følgelig også større.
Selv om mange flytter store poster i sitt markedsbudsjett fra tradisjonelle printmedier til digitale flater, er annonsering og distribusjon av brosjyrer og salgskataloger (DM) fortsatt en viktig del av mediemixen for de store aktørene.
Vi påvirker hele landet
I høst har vi derfor hatt det svært hektisk med planlegging og utvikling av landsdekkende kampanje i samarbeid med Nordic Collections. Dette er en av landets ledende leverandører til gullsmedbransjen, og oppdraget var å markedsføre varemerket Pan Jewelry både på nett og på trykk.
Øyeblikk som skinner
Artisten Hanne Sørvaag er modell for smykkekolleksjonene til Pan Jewelry, og mange har lagt merke til at hun brukes i markedsføringen av Pan Jewelry på nett og på plakater i gullsmedbutikkene. I november var julekatalogen for Pan Jewelry klar til trykk, og i disse dager distribueres den til forbrukere over hele landet. Når det skal trykkes kataloger i så stort antall trykkes det på papir fra store papirruller med trykkerimaskiner som produserer 8 kataloger i sekundet. I løpet av et døgn ble alle katalogene ferdig trykket, pakket og klar til utsendelse.
Når den distribueres til forbrukere via lokale gullsmeder i hele Norge, er dette en del av kampanjen som også omfatter hyppig og bred markedsføring i sosiale medier.
Vi er stolte over at vi har fått dette spennende oppdraget, og vi er rimelig sikre på at det blir mange, små og spennende pakker under treet denne julen.
Se julekatalogen her: http://bit.ly/2gcoyX4