Hvis du sliter med at effekten av din e-postmarkedsføring uteblir, eller opplever at mottakeren lar din e-postmarkedsføring gå rett i søpla, må du kanskje gjøre noe med innholdet?

Vi mottar alle e-postmarkedsføring som vi oppfatter som uinteressant eller rett og slett spam. Det går derfor rett i søpla. Spørsmålet er hvordan vi kan unngå «å gå rett i søpla»? Vi i SSR reklamebyrå er opptatt av at våre nyhetsbrev blir lest, og at vår e-postmarkedsføring skal ha effekt. Her gir vi deg  noen tips om hvordan også du kan gjøre din e-postmarkedsføring mer interessant for mottakeren.

Hva er interessant?
Først og fremst er det lurt å tenke på hva som er interessant for mottakeren. Har du gode tilbud som din kunde er interessert i? Har du informasjon som kan være nyttig for din kunde? Har du kompetanse som gjør din kunder bedre? Forsøk å sette deg i mottakerens posisjon og prøv om du kan finne ut hva han/hun er opptatt av. Hvis du finner ut det, vil din e-postmarkedsføring vekke interesse og føre til respons.

Effektiv e-postmarkedsføring
De fleste bruker mye tid på å lese e-post og hopper over irrelevant informasjon. Men hvis du gjør dine nyhetsbrev interessevekkende for mottakeren, vil han/hun stoppe opp og bruke noen sekunder på nettopp din e-postmarkedsføring. Noen sekunders oppmerksomhet kan være nok til at du blir husket eller at leseren blir fristet til å bruke et par minutter på din hjemmeside – eller ta kontakt med deg. Da blir dine nyhetsbrev en av dine mest effektive og kostnadsbesparende informasjons- og markedskanaler, kort og godt effektiv e-postmarkedsføring.

Vi deler gjerne vår kunnskap
Vi i SSR reklamebyrå ønsker at våre nyhetsbrev skal være en miks av kunnskapsdeling og salgsbudskap for å befeste vår posisjon som en seriøs kompetansebedrift som gjerne deler vår kunnskap med våre kunder og samarbeidspartnere. Derfor opplever vi sjelden at nyhetsbrevene ikke blir åpnet og lest, og det skjer nesten aldri at de som mottar nyhetsbrev fra oss melder seg ut av abonnentlisten.

E-postmarkedsføring med godt innhold leses
Dette vet vi, for hver utsendelse genererer en detaljert statistikk over hvor mange som kaster eposten, åpner den, leser den og klikker seg inn på saken nyhetsbrevet er linket til på vår hjemmeside. For oss betyr det mye å få trafikk til hjemmesiden – og enda mer å få direkte kontakt med våre kunder.

Vi gjør hverdagen enklere for våre kunder
Mange av våre kunder hevder at det de har lest i våre nyhetsbrev har gitt dem ideer til sin markedskommunikasjon. Og de uttrykker stor tilfredshet med at dette har bidratt til å gjøre hverdagen enklere – og da er det lett å ta en telefon til oss eller sende en e-post med forespørsel om et møte. Kanskje det også kan være noe for deg. Det koster ikke noe å ta kontakt for en uforpliktende samtale om effektiv kommunikasjon via nyhetsbrev slik at også din e-postmarkedsføring blir lest framfor å bli slettet.